Et kursus i mirakler

Den Universelle Bevidsthed

 

 

 

 

Udrag Fra et kursus i mirakler.

 

Du laver ved projektion, men Gud skaber ved udvidelse. Hjørnestenen i Guds skabning er dig, for Hans tankesystem er lys. Husk strålerne som er der usete.

 

Jo mere du nærmer dig centrum i Hans tankesystem, jo klare bliver lyset. Jo nærmere du kommer til fundamentet i egoets tankesystem, jo mørkere og mere utydelig bliver vejen.

 

Men selv den lille gnist i dit sind er nok til at lyse den op. Bring dette lys med dig uden frygt og hold det modigt op til fundamentet af egoets tankesystem. Vær villig til at dømme det med fuldkommen ærlighed.

 

Åben den mørke hjørnesten af rædsel det hviler på, og bring den frem i lyset. Der vil du se at den hvilede på meningsløshed, og at alt hvad du har været bange for var baseret på intet. Min broder du er en del af Gud og en del af mig.

 

Når du til sidst har set på egoets fundament uden at vige tilbage, vil du også have set på vores. Jeg kommer til dig fra vores fader, for at tilbyde dig alt igen. Afslå det ikke for at holde en mørk hjørnesten skjult, for at beskytte den vil ikke frelse dig.

 

Jeg giver dig lampen, og jeg vil gå med dig. Du vil ikke foretage denne rejse alene. Jeg vil lede dig til din sande fader, som har brug for dig ligesom jeg. Vil du ikke besvare kærlighedens kalden med glæde.

 

 

For at lære at have fred, må du undervise i fred.

 

Alle der tror på adskillelse, har en grundlæggende frygt for hævn og for at blive forladt. De tror på angreb og afvisning, så det er det de opfatter, underviser i og lærer.

 

Disse sindsyge ideer er helt klart resultat af splittelse og projektion. Det du underviser i er du, men det er helt indlysende at du kan undervise i noget forkert og derfor kan lære dig selv noget forkert.

 

Mange troede jeg angreb dem, selv om det var åbentlyst at jeg ikke gjorde det. En sindssyg elev lærer mærkelige lektioner.

 

Det du må erkende er, at når du ikke deler et tankesystem med andre, svækker du det. De der tror på det, opfatter derfor dette som et angreb på sig selv.

 

Det er fordi alle identificerer sig med sit tankesystem, og ethvert tankesystem centrerer sig om det man tror man er. Hvis kernen i tankesystemet er sandt, udstråles kun sandhed fra det. Men hvis en løgn er kernen, udgår der kun viledning fra det.

 

Alle gode lærere forstår, at kun grundlæggende forandring er varig, men de begynder ikke på det plan. At styrke motivationen til forandring, er deres første og vigtigste mål. Det er også deres sidste og endelige mål.

 

At forøge motivationen til forandring i eleven, er alt hvad en lærer behøver at gøre for at garantere forandring. Forandring i motivationen er forandring i tænkemåden, og dette vi uundgåeligt føre til grundlæggende forandringer, fordi sindet er grundlaget.

 

Det første trin i omvendningen, eller i ophævelsesprocessen, er ophævelsen af ideen om at få. Tilsvarende var Helligåndens første lektion FOR AT DU KAN HAVE ALT MÅ DU GIVE ALT TIL ALLE..

 

Jeg sagde, at dette er tilbøjeligt til midlertidigt at forøge konflikt, og vi kan tydeliggøre dette endnu mere nu. På dette tidspunkt er ligheden imellem at have og at være endnu ikke opfattet.

 

Indtil dette er tilfældet, syntes at have være det modsatte af at give. Derfor syntes den første lektion at indeholde en selvmodsigelse, men det er fordi den læres af et konfliktfyldt sind.

 

Dette betyder konfliktfyldt motivation, og derfor kan lektionen endnu ikke læres konsekvent.

 

Dertil kommer, at elevens sind projicerer sin konflikt, og det opfatter således ikke konsekvens i andres sind, hvad der gør ham mistænksom over for deres motivation.

 

Dette er den virkelige grund til, at den første lektion i mange henseender er den vanskeligste at lære. Imens du stadig er stærkt bevidst om egoet i dig selv, og primært reagerer på egoet i andre, bliver du undervist i at reagerer på dem begge, som om det du faktisk tror på ikke er sandt. T.6.B.1.2.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright 2016 by devalightworker.dk